مقالات

نحوه نصب بی متال

نحوه نصب بی متال

📝در این مقاله از سری مقالات دیجی اشنایدر به موضوع نحوه نصب بی متال خواهیم پرداخت.

تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

آموزش نصب بی متال به کنتاکتور

کنتاکتور یک وسیله الکتریکی است که برای روشن یا خاموش کردن مدار الکتریکی استفاده می‌شود. به عنوان نوع خاصی از رله در نظر گرفته می‌شود. با این حال ، تفاوت اساسی بین رله اشنایدر و کنتاکتور اشنایدر این است که از کنتاکتور در برنامه‌هایی با ظرفیت حمل جریان بیشتر استفاده می‌شود، در حالی که رله برای برنامه‌های جریان پایین استفاده می‌شود. کنتاکتورها را می‌توان به راحتی در میدان نصب کرد و اندازه آنها جمع و جور است. به طور کلی، این دستگاه‌های الکتریکی دارای چندین مخاطب هستند. این کنتاکت‌ها در بیشتر موارد به طور معمول باز هستند و در صورت فعال شدن سیم پیچ کنتاکتور، نیروی کار را به بار ارائه می‌دهند. کنتاکتورها بیشتر برای کنترل موتورهای الکتریکی استفاده می‌شوند.

جهت حفاظت از موتور الکتریکی در مقابل افزایش بار از رله‌های حرارتی استفاده می‌شود. اساس کار این رله‌ها طبق اختلاف ضریب انبساط طولی دو فلز اجرا می‌شود. تیغه‌های مدار قدرت با شماره‌های 1 تا 6 و تیغه‌های فرمان به صورت باز و بسته مشخص می‌شود. لذا برای نصب بی متال به کنتاکتور نیاز است نقشه مدار قدرت و فرمان نیز به خوبی مشخص شده باشد.

بی متال اشنایدر از دو فلز تشکیل شده است که دارای اختلاف انباسط طولی هستند. لذا در صورت ایجاد اضافه بار فرمان قطع به کنتاکتور داده می‌شود. به این معنا که به صورت مستقیم مدار را قطع نمی‌کند. لذا همیشه با کنتاکتور نصب می‌شود. بی متال برای کار ابتدا روی کنتاکتور نصب می‌شود. نحوه نصب و پیاده سازی آن ساده است.

✔️برای نصب ابتدا شاخک‌های بی متال را به خروجی کنتاکتور متصل نمایید و در نهایت مدار فرمان را ببندید. در صورتی که بی متال در مدار وجود دارد از فیوز مینیاتوری نیز استفاده نمایید. فیوز مینیاتوری باعث حفاظت مغناطیسی می‌شود. بی متال فقط محافظ جریان حرارتی خواهد بود.

🛒فروشگاه دیجی اشنایدر ارائه دهنده انواع محصولات اشنایدر الکتریک از جمله ✔️فیوز مینیاتوری اشنایدر  ✔️اینورتر اشنایدر ✔️کلید حرارتی اشنایدر ✔️کلید اتوماتیک اشنایدر می‌باشد. 

آموزش نصب بی متال به کنتاکتور

نحوه نصب بی متال و پیچ تنظیم H-A

بی متال یا ترموستاتیک یک ورق یا نوار از دو یا چند ماده کامپوزیتی است که ضرایب متفاوتی از انبساط حرارتی خطی را با پرچ شدن، لحیم کاری یا جوشکاری به هم متصل می‌کند. ماده با ضریب انبساط حرارتی بزرگتر (CTE) به عنوان جزء فعال در نظر گرفته می‌شود و CTE کوچکتر جزء منفعل است. جزء فعال معمولاً دارای آلیاژهای حاوی آهن، منگنز، نیکل یا کروم در مقادیر مختلف است. در حالی که در قسمت غیرفعال، اغلب  یک آلیاژ آهن نیکل حاوی 36 nick نیکل انتخاب می‌شود.

برخی از بی متال‌ها شامل لایه سوم مس یا نیکل در بین دو طرف فعال و غیرفعال به منظور افزایش هدایت حرارتی و کاهش مقاومت الکتریکی مواد هستند.

برای نصب بی متال و پیچ تنظیم اچ ای ابتدا باید علائم را شناسایی نمایید. منظور از H حالت دستی و منظور از A حالت اتوماتیک است. در صورتی که بی متال فعال شود کنتاکت‌هایش هم تغییر وضعیت خواهند داد. لذا برای بازگرداندن به حالت اولیه دکمه ریست را فشار دهید. اگر بعد از هر بار عملکرد کنتاکت‌ها بی متال به صورت خودکار به حالت اول بازگردد باید آن را روی حالت A قرار بدهید.

پیشنهاد مطالعه👈🏻 انواع اینورتر

دکمه توقف STOP نیز برای ازمایش قطع مدار فرمان در این بی متال قرار دارد. به همین دلیل برای آزمایش دکمه را بفشارید و از سالم و بی نقص بودن آن مطمئن شوید. زمانی به درستی کار می‌کند که با فشردن دکمه مدار به خوبی قطع شود. در نهایت ورودی سه فاز قدرت یا شاخک‌های ورودی به صورت مستقیم به کنتاکتور وصل می‌شود. نصب بی متال اشنایدر بسیار ساده و سریع انجام می‌شود. به همین دلیل برای نصب آن می توانید از پیچ گوشتی و مولتی متر استفاده نمایید. بی متال ها انواع مختلفی دارند و با توجه به نوع کنتاکتور انتخاب می‌شوند.

 

✏️ پیشنهادات و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *